dinsdag, juni 27, 2006

Knutselen.

Vanmorgen ben ik weer even aan het knutselen geweest met de tempplate. Niet dat ik de boel nu ingrijpend ga verbouwen: het is al klaar. Ik vond het altijd al lastig dat ik moest onthouden hoeveel reacties er de vorige keer bij een post stonden en vond zo'n lijstje met laatste reacties wel handig. Dat voorkomt ook nog eens dat een reactie op een oudere post over het hoofd wordt gezien. Helaas kent Haloscan dat niet standaard en zo'n held ben ik ook weer niet dat ik daar dan zelf even een scriptje voor ga schrijven.

Nu is LastHalo mij echter behulpzaam: zij leveren een keurig scriptje dat zo'n lijstje in de sidebar verzorgt.

Wel met wat reclame bovenin het popupvenster voor de reacties, maar Halo heeft zelf ook regelmatig advertenties in het popupvenster staan dus daar ga ik me maar niet druk om maken. Je krijgt trouwens niet dubbel reclame: als je de reacties opent vanaf de link onder de post krijg je het venster rechtstreeks van Halo en staat de door hun geleverde reclame er onder, ga je via de link bij "Laatste reacties" naar de reacties dan krijg je alleen de reclames die LastHalo van inkomsten voorzien bovenin het reactieveld.

Het had trouwens even wat voeten in de aarde om het lijstje naar mijn zin te krijgen. De code die zij aangaven om het standaard "By" voor de naam te wijzigen klopte niet helemaal. Maar met wat zoeken en vergelijken met andere stukjes script in de tempplate ben ik er uiteindelijk toch uitgekomen.

Ik had gelijk mijn weblog-linklijst aan willen passen omdat een aantal mensen nog steeds een linkje terug van mij te goed heeft, maar dat komt later nog een keer: ik ben het kladje met die namen kwijt heb het kladje met die namen te goed opgeborgen.


Ik ben zeer benieuwd wat jullie van deze nieuwigheid vinden.

Geen opmerkingen: