woensdag, juni 28, 2006

Weer even druk.

Een tijdje geleden meldde ik al dat het er naar uit begon te zien dat de afwikkeling van de nalatenschap van een overleden vriend eindelijk (na bijna 3 jaar) definitief afgesloten zou kunnen worden nu de belastingdienst het zich eindelijk verwaardigd had de aangifte over 2003 af te handelen.

Gisteren kreeg ik inderdaad bericht van het Kantongerecht dat een en ander vooralsnog in orde was bevonden, ook de door mij gemaakte kosten zijn goedgekeurd en kunnen op de nalatenschap verhaald worden. Vanaf 7 juli ligt de concept uitdelingslijst ter inzage en als dan na een maand niemand daar problemen mee blijkt te hebben kan de boel eindelijk afgehandeld en het geld uitbetaald.

Maar vandaag heb ik het er nog even druk mee: de ter inzagelegging moet in de Staatscourant en een krant in zijn (voormalige) woonplaats bekend worden gemaakt en alle schuldeisers moeten een brief krijgen waarin dit bekend wordt gemaakt met als bijlage een copie van het ter inzage gelegde concept zodat zij weten wat hun toebedeeld is.

Gelukkig kan ik er een grotendeels standaard tekst van maken die ik in eerdere brieven aan de schuldeisers kan kopiepastaën waarna ik alleen het bedrag nog hoef in te vullen. Maar de rest van de dag ben ik daar nog wel even zoet mee dus verwacht van mij vandaag geen uitgebreide logronde en regelmatige reacties. (eh ja, twintig brieven kopiepastaën, afdrukken met enveloppen en een postzegel er op plakken lijkt misschien niet zo veel werk, maar ik zit nu eenmaal niet voor niets in de WAO).

Tot later

PS: en nu maar hopen dat iedereen er vrede mee heeft, want anders krijg ik er na die maand terinzagelegging nog meer werk van in plaats van het af te kunnen sluiten en daar zit ik helemaal niet op te wachten.

Geen opmerkingen: