maandag, juni 19, 2006

Tafelen.

Ik had op het terras een zelfgeknutselde tafel staan: een simpele werktafel om af en toe planten te verpotten en dergelijke. Na acht jaar begon het tafelblad echter bedenkelijk door te zakken en lieten steeds meer lagen van het garantplex los. Dat spul hoort officieel 10 jaar mee te gaan maar ik denk niet dat ik hiermee terug kan gaan: plat liggend gebruiken zodat er regelmatig wat water op blijft staan en er geregeld bladeren en aarde op achterlaten die uiteraard ook vochtig worden zal denk ik wel ergens in de kleine lettertjes staan.

Vanmorgen heb ik het oude blad er dus maar afgesloopt en in de schuur een stel vloerdelen opgedoken die ook best voor tafelblad door konden gaan. Na deze er op gespijkerd te hebben moest ik ze alleen nog even op gelijke lengte afzagen en dat lukte me nog net.

Niet dat het zulk zwaar werk was, maar toen ik aan de laatste plank toe was kwam er een zeer duistere lucht, voorafgegaan door een hoop wind, in hoog tempo mijn kant op en had ik nog net tijd de afgezaagde stukken op te rapen en in de container te gooien voor ik om een tweede douche op één ochtend te voorkomen naar binnen moest vluchten waar ik zelfs het licht weer aan moest doen.

Inmiddels is het weer droog, broeierig en doet de zon pogingen om door de achtergebleven grauwsluier heen te breken. Ik hoef vandaag in ieder geval de tuin niet te sproeien en de plantenbakken geen water te geven: er is in een kwartiertje een aardige hoeveelheid milimeters gevallen (en elke milimeter is een liter per vierkante meter).

Ik ga maar binnen verder met tafelen: het is nu toch net lunchtijd.

OK, het licht viel nog mee dus op speciaal verzoek van Erik hierbij alsnog een foto van het terras met de gerestaureerde werktafel (die ook wel eens gebruikt wordt om het kopje thee of koffie onder handbereik te houden) - zoals gewoonlijk weer aanklikbaar voor groter:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Geen opmerkingen: