vrijdag, augustus 11, 2006

Bijspijkeren.

In tegenstelling tot bijknippen is dat in de praktijk ook echt mogelijk. Toch ben ik niet met hamer en spijkers bezig geweest. Ik heb wat aanpassingen gemaakt in de tempplate (Nederlands moet voor buitenlanders een erg vreemde taal zijn).

Ik had gisteravond een nachtvlinder in huis die ik niet direct op naam kon brengen. Dan is er een goede manier om die naam alsnog te vinden: de site van de Vlinderstichting. Als je daar onder "Vlinders en libellen" de regel "vlindernet - dag- en nachtvlinders" aanklikt kom je op een pagina waar je kunt kiezen voor "U hebt een vlinder gezien en wilt graag weten welke soort dit is". Daarna kan je uit een keuzemenu met foto's kiezen waar de vlinder het meest op lijkt en kom je op een fotopagina met foto's van alle vlinders van die groep. Ook leuk is kiezen voor de link om gewoon eens in de database te grasduinen. Ook verder is er voor liefhebbers van vlinders veel informatie te vinden op de site van de Vlinderstichting.

Ik heb mijn kennis over nachtvlinders (die beduidend minder is dan die van dagvlinders) weer wat bijgespijkerd en weet nu dat de vlinder die bij mij binnen was gevlogen een Koperuil (Diachrysia chrysitis)was.

Toen ik daar toch was heb ik gelijk van één van de pagina's het logo gepikt en dat gebruikt om de link naar de site van de Vlinderstichting wat opvallender te maken.

En toen ik toch bezig was heb ik gelijk de briefjes met namen van logs die nog een linkje (terug) tegoed hadden maar eens opgezocht en die ook verwerkt. Als je een linkje naar jouw log mist geef dan even een gil; dan maak ik dat de volgende keer in orde (waarbij ik wel uitga van het principe "gelijk oversteken" en ook op een linkje van jouw kant hoop).

Ook de linklijst is dus weer bijgespijkerd. De administratie van die nalatenschap trouwens ook. Ik vind dat ik voorlopig genoeg gespijkerd heb en ga nu genieten van wat ik jullie allemaal ook toewens:

een prettig weekend

Geen opmerkingen: