vrijdag, augustus 11, 2006

De sleutel tot het kwaad?

In verband met de terreurdreiging is momenteel in vliegtuigen handbagage zo goed als verboden. Op zich begrijp ik dit best. Je kunt echter ook overdrijven.

Als ik zie dat mensen alleen geld en paspoort in een plastic tasje mee mogen nemen en dat zelfs sleutels in de gewone bagage moeten vraag ik me af wat voor terroristische daden je in vredesnaam met een sleutelbos uit kunt halen. Het raam open doen om ze in de motor te gooien lijkt me niet echt uitvoerbaar en veel meer kan ik niet verzinnen.

Als dan vervolgens blijkt dat door de chaos veel koffers zoek zijn zodat mensen hun auto op het vliegveld moeten laten staan en maar moeten hopen dat er bij thuiskomst iemand is die de deur open kan doen (als je met het hele gezin weg bent en de buren geen sleutel hebt gegeven voor het bewateren van de planten heb je dus echt een probleem)kan ik me levendig voorstellen dat mensen daar stevig de smoor over in krijgen. Bovendien heb ik principieel bezwaar tegen het opbergen van mijn sleutels in een koffer waar zo'n mooi label op zit met mijn adres, je moet het kwaadwillenden tenslotte niet te makkelijk maken.

Ik kan een vliegvakantie waarschijnlijk voorlopig ook wel schudden. Mijn medicijnen zijn voor mij van levensbelang, ik kan dus gewoon niet het risico nemen dat die in een zoekgeraakte koffer zitten. Maar uit de beelden en verhalen krijg ik niet de indruk dat daar erg veel begrip voor is: een collectie medicijnen heb ik nog in geen van die plastic tasjes kunnen ontwaren en mijn verzameling van 10 verschillende medicijnen in potjes, doosjes en flesjes zal dus zeker een probleem opleveren.

Gelukkig is Bad Bentheim gewoon per auto bereikbaar.

Geen opmerkingen: