donderdag, september 14, 2006

Het begint een gewoonte te worden.

Vanmorgen ben ik weer eens naar Groningen geweest voor de gebruikelijke drie-maandelijkse controle. Ik heb er eigenlijk weinig over te melden.

De longfunctie was goed: FEV1 4,64, aan de bovenkant voor de voor mij gebruikelijke range en nog altijd boven de verwachte lijn voor iemand van mijn lengte, leeftijd en gewicht. Nu zegt dat niet alles: ook b.v. het vermogen zuurstof uit te wisselen in de longen speelt een belangrijke rol. Maar dit is wel een belangrijke graadmeter en daar was dus niets mis mee.

De bloeduitslagen die al binnen waren waren allemaal goed en ik ben nog niet gebeld dat er iets zou zijn met de uitslagen die nog moesten volgen dus ook dat lijkt allemaal in orde.

Op de foto stond ik ook weer keurig in alle voorradige grijstinten afgebeeld zonder dat er bijzonderheden te ontdekken waren.

En mijn bloeddruk was weer keurig 70/110 en dat is voor iemand van mijn leeftijd een heel keurige waarde.

Eigenlijk reken ik er, nadat het acht jaar goed is gegaan, al niet eens meer op dat er bij de controle zou kunnen blijken dat er iets mis is. Aan de ene kant misschien niet slim: als er dan toch iets mis is valt het helemaal zo tegen.

Maar ik ben toch wel blij dat een goede uitslag een gewoonte begint te worden: dat leeft wel zo prettig.

Geen opmerkingen: