zondag, oktober 22, 2006

Daar is over nagedacht.

Ik zou nog even iemand helpen met de belasting aangifte. Nu had deze nog nooit electronisch aangifte gedaan maar werd er toch een aangifte discette gestuurd. Geen probleem, doen we het electronisch.

Alleen moet je dan wel van te voren een electronische handtekening opgeven, maar gelukkig: het formulier daarvoor kan vanuit het aangifte programma worden afgedrukt.

Wel jammer dat dat pas kan als je bij "Ondertekenen en versturen" bent aangekomen en dat dat deel van het programma pas bereikbaar is nádat de aangifte is ingevuld. Dat heb ik dus maar gedaan waarbij ik zoveel mogelijk open liet of waar dat niet te vermijden was mijn fantasie maar even het werk liet doen. Nu moet ik dus op het moment dat ik alle gegevens bij de hand heb wel even heel goed uitkijken dat ik eventueel verkeerd gezette vinkjes weer weghaal, andere wel nodige alsnog plaats en de bedragen corrigeer.

Iets dat vóóraf moet gebeuren helemaal achteraan zetten in het programma op een zodanige wijze dat het ook niet te benaderen valt: daar is vast heel goed over nagedacht door de schrijvers van dit programma!

Geen opmerkingen: