donderdag, oktober 12, 2006

Even snel tussendoor.

Zoals ik al meldde heb ik sinds woensdag mijn moeder te logeren. Niet echt beleefd om dan achter de computer te gaan zitten dus er komt even niet zo heel veel van loggen of van reageren bij anderen. Af en toe gebruik ik wel een kwartiertje om even snel bij wat mensen bij te lezen maar het reageren blijft er even bij, plakberichtjes dat ik het druk heb en daarom alleen maar even kom zwaaien daar zitten de meesten toch ook niet op te wachten.

Bovendien hebben we genoeg te doen. Gistermiddag zijn we eerst maar eens naar de stort gereden met een auto vol spullen die van de nalatenschap die ik af moest handelen over waren gebleven en die echt niet meer verkoopbaar waren gebleken. Scheelt gelijk weer een stuk of 4 kratten en een hoop los spul dat ik al in de schuur had gestald.

Aansluitend zijn we gelijk even naar de Welkoop gereden voor het inslaan van een verse voorraad wintervoer voor de vogeltjes. Helaas hadden ze niet alles wat ik wilde hebben: genoeg strooivoer maar allemaal met het nodige aan koolzaad en dergelijk er in en dat staat dan volgend jaar door de hele tuin heen. Ik heb altijd liever zonnebloempit-kernen en gemalen pinda's en die hadden ze (nog) niet.

Ik heb dat vlot opgelost: hetzelfde voer kan namelijk ook rechtstreeks bij Vivara besteld worden (waar je trouwens ook nestkasten, voederhuisjes etcetera kunt krijgen),een bedrijf dat zich richt op natuurbeschermingsproducten en waar ook van alles te krijgen is om andere dieren als egels, vleermuizen en vlinders het leven wat makkelijker te maken. Het is net zo duur als bij de Welkoop alleen komt er nu € 3,99 verzendkosten bij.

Vandaag nog even een nieuwe bezem gehaald, met de oude viel niet meer te vegen en tijdens het winterklaar maken van de tuin moet er toch geregeld even een bezem over het pad om te voorkomen dat er van alles naar binnen gelopen wordt. En een zak soda: morgen zullen we de aardbeien en bramen in jam veranderen en daarvoor moet een voorraadje potten even goed schoongemaakt worden.

Ik weet niet of het morgen weer lukt om weer even de gebeurtenissen van de dag hier neer te zetten, maar anders houden jullie het verslag daarvan tegoed.

Geen opmerkingen: