vrijdag, oktober 20, 2006

Stem wijzer.

Naar aanleiding van een post hierover bij CiNNeR heb ik vanmiddag maar eens de stemwijzer ingevuld. (N.B. voor wie net zo kippig is als ik: de link om de stemwijzer daadwerkelijk te starten staat linksbovenaan op de site)

Hoewel ik altijd probeer de programma's van de verschillende partijen op zijn minst oppervlakkig door te nemen heb ik hem ingevuld zonder rekening te houden met wat er in de programma's van de partijen die mijn voorkeur hebben staat over diverse zaken. Ik heb gewoon mijn eigen ideeën over de diverse vragen aangehouden.

Kennelijk heb ik dat lezen goed gedaan en een en ander redelijk geïnterpreteerd want aan het eind rolde er een lijstje uit met GroenLinks op kop, gevolgd door PvdA, SP, Partij voor de Dieren, D'66 en CU als partijen die voor wat betreft overeenstemming met mijn voorkeuren aan de pluskant zaten. En dat komt vooral wat de eerste drie betreft heel keurig met mijn werkelijke voorkeur overeen terwijl ik ook in de andere drie inderdaad nog wel wat herken.

Bijzonder blij was ik dat partijen als de VVD en CDA duidelijk aan de, voor hun, verkeerde kant stonden in mijn lijstje en vooral dat de Groep Wilders met grote afstand onaantastbaar onderaan eindigde.

Mag ik mij nu een betrokken, bewuste kiezer noemen of is het toch gewoon toeval?

Geen opmerkingen: