zondag, november 19, 2006

Vlieg.

Er zwerft al een paar dagen een vlieg door mijn huis. Een heel gewone vlieg die heel gewone vliegendingen doet. Hij (of zij) gaat keer op keer op mijn hand zitten zodat ik haar (of hem) met een beweging weg moet jagen en daarbij soms bijna een hoek van het blad dat ik net om zou slaan afscheur.

Of hij (of zij) gaat op mijn voorhoofd zitten waar ik haar (of hem) wel kan voelen maar niet zien. Zodat ik, omdat ik dat toch probeer, verschrikkelijk scheel begin te kijken. Van mij heeft zij (of hij) niets te vrezen, ik doe geen vlieg kwaad. Ik heb niet eens een vliegenmepper.

Het vervelendst is echter zijn (of haar) gewoonte om over het beeldscherm te gaan lopen. En natuurlijk altijd precies over het gedeelte dat ik nou net wil lezen. Een soort levende pop-up. Volgens mij is het gewoon aandachttrekkerij.

Zou zij (of hij) honger hebben? Of delen we toch gewoon wat interesses?

Geen opmerkingen: