maandag, december 04, 2006

Klaar, maar nu begint het pas.

Zo, de Sinterklaaskadootjes zijn ingepakt, de gedichten geschreven
Waarna ik even denken moet, waar ik ook weer was gebleven
De maand december is begonnen, wat een drukte
Hoewel tot nu toe ieder jaar, alles steeds weer lukte

De Sint en Kerst en Oud en Nieuw, tussendoor nog mensen die verjaren
De rust is hier nu echt verstoord, ik kom niet meer tot bedaren
Kijk niet vreemd als ik in het nieuwe jaar straks heftig gaap
Dan ben ik toe aan winterslaap.


En dus ben ik maar vast begonnen de advertenties van de supermarkten in de gaten te houden en alvast een en ander in te slaan op het moment dat het in de aanbieding is. Vandaag kwam ik niet verder dan 6 liter olie om de oliebollen, appelflappen en wat ik nog meer verzin straks in te kunnen bakken. Morgen nog maar een paar supermarkten afstruinen.

Morgenmiddag wel een Sinterklaasfeestje, eens zien of ik de gelovigen onder het span van zeven er van kan overtuigen dat Sint alles weet en dus ook dat ik dinsdag altijd bij hen langs kom en dat dat de reden is dat hij een paar vergeten kadootjes aan mij mee heeft gegeven.

Geen opmerkingen: