zaterdag, december 30, 2006

Voorbereid dingen.

Morgen een heleboel te bakken. Oliebollen (naturel, krenten-rozijnen, idem + sukade, appel, ananas) en flappen (appel, banaan, ananas - ik noem alle in een beslag gedompelde en vervolgens gebakken vruchten flappen).

Om morgen niet helemaal in de werkzaamheden om te komen heb ik inmiddels wat dingen voorbereid.

De meeste inkopen waren al eerder gedaan, vanmorgen zijn de laatste ingrediënten gehaald: de bananen. De olie in de frituur/oliebollen en flappenbakpan is inmiddels ververst (dat zal morgen nog twee keer moeten gebeuren). De krenten en rozijnen zijn gewassen, hebben een paar uur staan wellen en hangen nu in een theedoek weer wat te drogen zodat er morgen niet teveel water in het bollenbeslag terecht komt.

De appels zijn uit de groentela van de koelkast gehaald (scheelt toch wat in het spetteren als ze de olie ingaan) en alles staat overzichtelijk op het blad in de keuken waar ik gewoonlijk aan ontbijt uitgestald (dat wordt dus morgen ontbijten met het bord op mijn knieën).

Morgenochtend als eerste de blikken ananasschijven en -partjes opendraaien zodat ook dat spul goed uit kan lekken en dan een eerste portie beslag gaan maken (ik heb gelukkig twee beslagkommen dus terwijl ik met de eerste portie aan het bakken ben kan ik de tweede portie alweer klaarmaken).

Maar nu ga ik over tot het belangrijkste voorbereid ding: ik ga vandaag eens heel rustig doen om wat energie te verzamelen voor morgen: dat wordt een zware lange dag. Waar ook nog een flink stuk nacht op gaat volgen. Dus als jullie me missen lig ik met mijn ogen dicht richting plafond te staren.

Geen opmerkingen: