donderdag, januari 18, 2007

Effe tjekke.

Na de rekenvaardigheid blijkt nu ook de taalvaardigheit van PABO-studentun ernstug te wenzen over te laten. SMS taal en het werken met kompoeters en de daarin opgenoomde spellingstjekker zou daar best eens iets mee te maken kennen hebben. Nog even en het verhaal dat Henk van S tot S mij een tijdje geleden toezond is achterhaald: dan is de zietuatie noch erger dan dat verhaal verkondicht dus zal ik ut nu maar snel hier neergoojen. Dat vint hij vast niet errug.

Ik heb een spelling 's jekker
in die pc fan mei
Die vraag ik steeds te kei ken
offer ook vouw ten sein

Ik tip een toets en mak een wort
en wacht op wad ie zeg
Of ik nauw goed zit offer keert
hei ken in taal sein weg

Zo gouw er een ver gissing is
zeg hei dat dus die rekt
Dan maak ik al men fouten gut
soda tut beter bekt

Ik dé dit stuk ook door 'm heen
ben blei dat hei toen zij
Dat ie geen vouwtje fin den kon
in 't Nederlands fan mei!

Geen opmerkingen: