woensdag, februari 07, 2007

Het doel voorbij.

Als volger van het nieuws kom je nog wel eens een reclameblok tegen en meestal vindt ik dat een vermakelijk intermezzo (als ik die tijd niet besteed aan het inschenken van thee of koffie).

Zo vielen mij de laatste tijd de spotjes van Skoda op. Die waarin iemand het voorbeeld van de Skodarijder volgt bij de aanschaf van een boormachine. Of die waarin iemand hoogst geïnteresseerd is in de stofzuiger die een Skodarijder gebruikt.

In eerste instantie zag ik het als een beroep op het kuddeinstinct van mensen. Maar vervolgens ging ik me afvragen waarom Skodarijders nu eigenlijk per definitie verstand van klussen en schoonmaken zouden hebben.

Het enige dat ik kon verzinnen was dat er aan Skoda's kennelijk flink en vaak gesleuteld moet worden en dat ze als ze niet heel goed schoongehouden worden nogal snel achteruit gaan.

En daarmee lijken deze reclames mij duidelijk hun doel voorbij te schieten, want met die informatie in het achterhoofd ga je er toch niet over denken ook een Skoda aan te schaffen?

Geen opmerkingen: