donderdag, februari 08, 2007

Nog vreemder.

Ik kan nog dagen doorgaan met punten uit het regeerakkoord lichten, maar ik heb wat mij betreft al meer dan genoeg aandacht besteed aan het een en ander en laat dus het schoppen tegen andere punten met alle genoegen aan anderen over (keuze genoeg nog zou ik zo denken). Maar één ding kan ik toch niet zomaar laten passeren: een puntje over de sociale zekerheid (zie hier - blz 25 pt 5):

"Het stelsel van sociale zekerheid zal zodanig worden ontwikkeld en ingezet dat het VERWERVEN VAN nieuwe vaardigheden, employability en ARBEIDSGESCHIKHEID worden BEVORDERD."

Die eerste twee punten kan ik nog wel volgen, maar dat laatste punt lijkt me toch een stuk moeilijker te verwezenljken.

Daar konden ze nog wel eens problemen mee krijgen, er bestaat nog steeds zoiets als een wet tegen het onbevoegd uitoefenen van de geneeskunde. Of zou Jomanda op Volksgezondheid benoemd worden?

Geen opmerkingen: