dinsdag, maart 06, 2007

Denkfout?

In een item over het proces tegen de Hells Angels afdeling in Harlingen (chapter North Coast), met het doel de club te verbieden, maakt het NOS journaal volgens mij een denkfout.

Ze verkondigen daarin namelijk ondermeer "Nu mogen de Hells Angels nog in hun herkenbare jacks rondlopen, of dat in de toekomst ook nog mag horen ze vanmiddag".

Dat lijkt me niet correct: met het verbieden van de club is het dragen van de kleding niet automatisch ook verboden. Als iemand van de dan niet meer bestaande club om bijvoorbeeld nostalgische redenen het jack wil blijven dragen lijkt me daar weinig aan te doen zolang dat niet overduidelijk in clubverband en/of optredend als club gebeurd.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar dit lijkt mij net zoiets als het dragen van een shirt met de tekst LSD of Murder: zaken die op zich verboden zijn maar die je rustig op je shirt mag hebben staan zolang je niet oproept tot geweld, discriminatie of andere strafbare feiten.

Hoe zien jullie dit?

Geen opmerkingen: