zaterdag, april 14, 2007

Reunie - 2

Het is al met al een vermoeiend maar gelsaagd dagje geworden. Veel oud-collega's gezien, ik ben wel andere reunies gewend waar je blij mag zijn als 10-15% van je bekenden op komt dagen, hier was ondermeer iedereen die in mijn tijd op de administratie gewerkt heeft aanwezig, terwijl ook het personeel van de tkenkamer vrijwel volledig acte de presence gaf en ook van het personeel dat in die tijd in de fabriek gewerkt had was ruim meer dan de helft op komen dagen. Een deel daarvan werkte er nog steeds, een deel was bij de reorganisatie eind jaren negentig vertrokken en een deel was inmiddels met VUT of pensioen.

De personeelsvereniging had voor een prima programma gezorgd, met ruimschoots tijd om bij te praten en annecdotes uit te wisselen met oude bekenden, met niet te veel toespraken en met prima voorzieningen t.b.v. de inwendige mens (verzorgt door "t Duke Luk" uit Veenwouden, een zaak die toch al goed bekend staat en voor de drankjes en de uitgebreide broodmaaltijd zeker een compliment verdient).

De muzikale omlijsting werd verzorgd door Piter Wilkes, een bekende friestalige troubadour die ondermeer een aantal van zijn schitterende Friese vertalingen van nummers van Cornelis Vreeswijk ten gehore bracht. Ik zelf had mijn gitaar niet mee genomen: het is nogal een gesleep als je met openbaar vervoer reist en de bus komt aan op het NS-station van Veenwouden waarna het toch nog bijna een kilometer lopen is om bij het bedrijf te komen. Ze moesten het dus doen zonder mijn muzikale kunsten die men zich van eerdere personeelsfeesten nog zeer goed bleek te herinneren en kennelijk graag nog een keer te verduren had willen krijgen.

Om vijf uur liep het feest op zijn eind en kon ik met een oud-collega meerijden naar Drachten, wat toch zes strippen scheelde en de reistijd met 40 minuten bekortte. Wat mij betreft is dit initiatief zeker voor herhaling vatbaar, over een jaar of 10 bijvoorbeeld, je moet het tenslotte ook niet gaan overdrijven.

Geen opmerkingen: