vrijdag, april 13, 2007

Reunie.

Een paar maanden terug viel er een brief op de deurmat van het bedrijf waar ik werkte voor ik door de problemen met mijn longen in de WAO belandde. Het bedrijf waar ik begon als boekhouder en eindigde als hoofdboekhouder. Waar ik al die jaren naar volle tevredenheid, zowel van mijzelfs als de directie als de rest van het personeel, heb gewerkt.

Het bedrijf bestaat dit jaar 50 jaar en dat wordt morgen gevierd met een reunie voor het personeel en oud personeel. Alleen al het feit dat die brief ondertekend was door een reuniecommissie die geheel bestond uit mensen die ik me nog levendig kon herinneren riep vragen op over hoe het met allerlei andere mensen inmiddels zou gaan.

Sommigen heb ik met VUT of pensioen zien gaan, zouden ze nog leven? Anderen zaten daar tegenaan, weer anderen waren nog maar net begonnen bij het bedrijf. Eind jaren negentig vond er een ingrijpende reorganisatie plaats maar inmiddels is het bedrijf er volgens de verhalen die mij via via bereiken weer helemaal bovenop en is het personeelsbestand weer op het oude niveau of zelfs wat groter. Hoeveel van die mensen uit mijn tijd zouden er nog (of weer?) werken? En vooral: hoeveel van de mensen die ik vanaf het moment dat ik indiensttrad tot het moment dat ik in de WAO belandde heb meegemaakt zullen er morgen zijn en herken ik ze allemaal nog?

Redenen genoeg om de uitnodiging aan te nemen en morgen weer eens de bus te pakken naar Veenwouden, waar ons van 10 tot 17.00 uur een uitgebreid programma in het vooruitzicht is gesteld met ruimschoots gelegenheid om oude bekenden op te zoeken en bij te praten.

Geen opmerkingen: