maandag, juni 18, 2007

Uitgefeest.

Mijn moeder is vorige week tot zaterdag gebleven en omdat ik het niet bepaald gezellig vind om mijn bezoek in de steek te laten om steeds weer achter de pc te duiken is het hier een tijdje stil gebleven.

Verder geen visite gehad op mijn verjaardag trouwens, wel een stel kaartjes, een stel mails en 4 telefoontjes. Wel van één van de niet-komers van te voren al wat geld gekregen dat ik inmiddels ingeruild heb voor een dvd van Johnny Cash. Verder kreeg ik van mijn moeder nog een spel kaarten met 54 verschillende vlinderafbeeldingen en een houten vlinder die ik zelf nog in elkaar mag knutselen en eventueel beschilderen.

Tussen de buien door hebben we de tuin ook weer behoorlijk opgeknapt, bij het tuincentrum een voorraad plantjes gehaald en die in de bakken op en achter het terras en die aan de voorgevel geplant en geprobeerd de haagwinde, die het dit jaar wel heel goed doet, uit te roeien (helaas niet helemaal gelukt, ik zie in vershillende struiken nog weer stukken haagwinde vrolijk verder groeien dus ergens moeten een paar stukken nog in de grond geworteld zijn).

Zaterdag heeft mijn moeder me met de auto in Dalfsen afgezet voor de bijeenkomst van de Johnny Cash Fanclub waarna ze zelf weer terug is gereisd naar de Randstad. Er vielen die dag trouwens flink wat stevige buien, waarvan we er tussen Drachten en Dalfsen een drietal meekregen.

Op de bijeenkomst heb ik mijn collecte weer verder uitgebreid met de 4-cd-box van Bear Family Records die ik nog miste (Come along and ride this train), 12 andere cd's en 4 dvd's. Daarmee was mijn budget voor deze dag gespendeerd, maar er is nog zoveel te krijgen dat ik ook het dubbele mee had kunnen nemen: dat zou ook moeiteloos opgegaan zijn.

De terugreis met de trein verliep weer eens wat minder voorspoedig dan de planning aangaf (in plaats van beter lijkt het de laatste weken wel minder te worden met de NS, ik heb nog nooit in zo korte tijd zoveel problemen gehad). De trein van Dalfsen naar Zwolle was keurig op tijd. De trein naar Leeuwarden kwam ook keurig op tijd aan. Maar op het moment dat het deel voor Groningen werd losgekoppeld ging het licht uit en bleef uit. Na enkele minuten verschenen er wat mannetjes in fluorescerende hesjes die allerlei onduidelijke dingen probeerden. We kregen te horen dat er een technisch probleem was en dat we dus iets later zouden vertrekken. Na het op komen dagen van nog meer van die mannetjes die nog meer onduidelijke dingen probeerden die evenmin hielpen kregen we het verzoek de trein te verlaten, er zou een vervangende trein voor komen rijden. Die kwam ook inderdaad, maar al met al waren we maar net voor de trein van een half uur later in Heerenveen.

In Heerenveen trok net weer één van de vele buien van die dag over en leverde een aantal daverende klappen op. Ik vermoed dat het ergens vlak bij het station is ingeslagen, als licht en klap nagenoeg gelijktijdig komen kan het nooit ver weg zijn. En in plaats van een doorrommelende donder bleef het tot vier keer toe bij een droge, oorverdovende klap. Eenmaal met de bus in Drachten gearriveerd bleek het ook daar stevig geregend te hebben, maar tijdens mijn wandeling naar huis bleef het verder keurig droog.

Het een en ander heeft wel als voordeel dat de nieuwe aanplant niet apart van water hoeft te worden voorzien. Nadeel is dan weer dat ik al twee dagen een behoorlijke migraine aanval heb (die nu overigens eindelijk voor de Imigran injecties lijkt te zwichten na eerder steeds na een uur of 6 weer terug te zijn gekeerd). Een extra reden waarom ik zo stil was, ik heb de komende dagen dus weer even genoeg te doen om bij jullie allemaal weer te lezen wat er zoal geschreven is sinds afgelopen dinsdag.

Geen opmerkingen: