dinsdag, juli 17, 2007

De aanhouder....

...kan verder tegen een gesloten deur kletsen.

Vorige week kreeg ik een figuur aan de deur dat mij wilde overhalen de afvalcontainers door zijn baas te laten reinigen. Nu heb ik als éénpersoonshuishouden en doordat ik probeer zodanig in te kopen dat ik zo min mogelijk afval produceer de container voor het restafval maar maximaal zeven keer per jaar bij de weg staan (die voor gft afval iets vaker door het onderhoud van de tuin, maar ook dat houdt met vijftien keer per jaar toch echt wel op en de meeste keren daarvan zijn in voor en najaar als de tuin een grote beurt krijgt).

Ik deelde hem dus mee dat ik geen belangstelling had en wilde de deur al sluiten. Daar nam meneer echter geen genoegen mee, of ik wel even wilde verklaren waarom ik dat niet wilde. Na mijn opmerking dat ik dat al gezegd had en dat "ik heb geen belangstelling" mij reden genoeg leek verkondigde hij dat dat toch geen reden was, probeerde hij mij alsnog over te halen een reden te geven en ondertussen al een deel van zijn verkooppraatje te houden.

Daarop heb ik hem nogmaals gezegd dat "ik heb geen belangstelling" wat mij betreft afdoende reden was en hem een goededag gewenst. Wat hem terwijl ik de deur sloot de opmerking ontlokte "een beetje minder onbeschoft kan ook wel".

Ik heb de deur maar dicht gelaten, want als ik die open had gedaan was ik in staat geweest hem vervolgens bij kop en staart te pakken en hem in de container te donderen die hij zo graag schoon wilde maken.

Geen opmerkingen: