woensdag, juli 25, 2007

Tour de Farce.

Ik kijk altijd met veel plezier naar de Tour. Daarbij maakt het me niet eens zoveel uit wie er wint, de enorme individuele prestaties, de heroïek af en toe, vind ik gewoon mooi om naar te kijken.

Maar ik denk dat ik het de rest van de week maar voor gezien houd, ik lees volgende week maandag wel welke ploeg het tot in Parijs vol heeft gehouden en dus de negen plaatsen in de verschillende klassementen inneemt.

Na de ploeg van Vinokourov die uitstapte na diens bloeddoping, de Cofidisploeg die vandaag uit de koers ging na een gevalletje testosterongebruik van één van hun renners is het vanavond de RABO-ploeg die Rasmussen terugtrekt uit de Tour en hem tevens op staande voet heeft ontslagen omdat er rond die gemiste controles toch meer aan de hand lijkt te zijn dan eerder bekend werd. Mogelijk stapt ook die ploeg morgen in zijn geheel in de bus in plaats van op de fiets.

Het spijt me voor de renners die wel een eerlijke prestatie neerzetten, maar mijn lol aan het ernaar kijken is er vooralsnog goed af.

Geen opmerkingen: