vrijdag, augustus 17, 2007

Natuurdagje -3-: Ecokathedraal.

Na het doorwandelen had ik in eerste instantie de indruk er toch wel eens eerder te zijn geweest, weliswaar lang geleden, maar toch.... Later heb ik daar nog eens over nagedacht en kwam ik tot de conclusie dat ik er waarschijnlijk toch nog nooit geweest ben maar het verwarde met een eerder soortgelijk project in Heerenveen. Niet dat het veel uitmaakt: mooie plaatjes leverde het in ieder geval wel op. Na een eerste selectie uit de ruim 60 foto's (met dank aan mijn besluit alle reserve batterijen mee te nemen: een aantal bleek óf toch niet opgeladen, óf is niet meer helemaal in orde waardoor ik zelfs de batterijen uit de voor alle zekerheid meegenomen flitser moest gebruiken) had ik er ruim twintig die ik hier wel wilde plaatsen. Rijkelijk veel, dus maar eens verder kijken en allereerst de plaatjes van planten en situaties die Jan al geplaatst had bij zijn logjes over dit bezoek er maar tussenuit. Het heeft niet veel geholpen: het zijn er nu nog 18, waaronder de eveneens door Jan gefotografeerde krekel, sorry: sprinkhaan, krekels hebben veel langere antennes, die ik er zo fraai op vond staan dat ik jullie dit plaatje niet wilde onthouden. Dit soort diertjes valt ver buiten mijn specialiteit vlinders maar ik vermoed gezien de kleur en de vorm van de antennes dat het hier om het knopsprietje gaat.

Om er geen log van een paar meter van te maken de rest maar in strips van drie aanklikbare thumbnails.

De eerste serie laat iets zien van hoe de ecokathedraal tot stand komt. Zoals ik in de aankondiging van dit logje al meldde wordt er geregeld een flinke partij restmateriaal van vooral stratenmakers gestort en vervolgens verwerkt. De ene keer door de stukken steen los te storten en verder de natuur haar gang te laten gaan, op een andere plaats door er losgestapelde bouwwerken van te maken die daarna overwoekerd mogen worden. Soms door allerlei planten, soms zelfs door bomen, een andere keer simpel door wat mos.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Er volgen nog drie series met de bloemetjes, maar om het een en ander een beetje leesbaar te houden zonder al te veel scrollen komen die in de loop van de middag/avond in een afzonderlijk logje te staan.

Geen opmerkingen: