vrijdag, augustus 17, 2007

Natuurdagje -4-: Ecokathedraal (vervolg).

Zoals vanmorgen beloofd nog wat foto's van de bloemen in de ecokathedraal. Hoewel ook hierbij de beestjes niet geheel afwezig zijn. Toen ik het bloempje op de eerste foto wat beter bekeek bleek er ook een beestje op te zitten, volgens mij een jonge schildwants, maar wie het beter weet mag het van mij even doorgeven in de reacties. Ik maak vaker detailopnamen van bloemen en dergelijke en soms ben ik dan zelf verbaasd over het het beeld dat zelfs het eenvoudigste beestje of bloempje oplevert als je maar van dichtbij genoeg kijkt. Wat bijvoorbeeld te denken van de brandnetel in het midden of de grashalm rechts?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Naar verluidt zou een in bloei staande brandnetel niet steken. Dat klopt ook, maar kennelijk stonden deze nog niet ver genoeg in bloei of stonder er nog wat jongere familieleden omheen die dat wel deden. Gelukkig ben ik niet bijster gevoelig voor dit soort ongemakken, maar voelen deed ik het wel degelijk.

De volgende serie laat wat fraaie bloemen zien waarvan ik de namen niet weet, hoewel ik vermoed dat de middelste een soort teunisbloem is, maar dan wel een andere variëteit dan ik in de tuin heb staan. Ik zou natuurlijk kunnen proberen de namen op te zoeken, maar ik heb het ondertussen ook druk met inpakken voor de vakantie van volgende week en de foto's worden er niet fraaier door als ik er een naampje aan kan plakken dus ik sla dat zoekwerk deze keer maar even over.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Hetzelfde verhaal geldt voor de laatste serie: alleen van de eerste foto weet ik dat het om haagwinde gaat, de andere twee zijn voor mij op dit moment een even groot raadsel als voor jullie.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Hopelijk kunnen jullie ook zonder de namen erbij van de, wederom voor een grotere weergave aanklikbare, foto's genieten. Dan ga ik ondertussen verder met het bij elkaar zoeken van alles wat zondag mee moet naar Bad Bentheim.

Geen opmerkingen: