zaterdag, augustus 11, 2007

Vogeltje wat zing je vroeg.


Gedurende de zomermaanden (en nog een periode daaromheen) is er iedere week op het Museumplein in Drachten een of ander live optreden te bewonderen. Soms zit daar ook een optreden tussen dat mij wel aanspreekt, zoals wat country muziek. Vandaag was het de beurt aan een countryformatie die ik al ken sinds eind jaren '70 begin jaren '80 (toen ik de fanclub deed van de groep New Deal en daardoor op heel wat country evenementen aanwezig was): Early Bird.

Toen nog een volledige formatie van 6 man/vrouw, tegenwoordig gereduceerd tot een duo met een flinke voorraad concertbanden. Gelukkig wel banden van goede kwaliteit, maar hoewel de zang nog steeds van dezelfde kwaliteit is vond ik zelf de groep altijd wat extra's geven. Maar dat is allemaal al een hele tijd geleden, tegenwoordig bestaat Early Bird uit Hendrik Waringa en Karin Wieling die bij velen misschien vooral bekend zijn door hun vertolking van nummers van Jim Reeves en Dolly Parton, maar die nog wel wat meer op het repertoire hebben staan. De songtitels heb ik allemaal niet onthouden, maar er kwamen ondermeer ook nummers van Emmylou Harris en Johnny Cash langs alsmede een eigen vertaling naar het Fries van het country nummer "Take me back". Ik heb me in ieder geval prima vermaakt vanmiddag en kan alleen maar aanbevelen eens te gaan luisteren als ze bij jullie in de buurt optreden.

Of en wanneer dat het geval is valt makkelijk na te kijken op de site van Early Bird

Geen opmerkingen: