woensdag, september 12, 2007

Kronkelig.

Het Schrijverscollectief heeft recent een wedstrijd uitgeschreven.En wel een wedstrijd in het schrijven van een Kronkel zoals eigenlijk alleen Simon Carmiggelt dat kan.

Er is nog een leuke prijs aan verbonden ook: het boek (met cd) "Ik lieg de waarheid" met 87 van de beste Kronkels van Carmiggelt. Nu ben ik altijd al een liefhebber geweest van Carmiggelt, volgens sommigen is in een aantal van mijn korte verhalen zelfs iets van zijn stijl te herkennen, dus ik kan er niet onderuit mee te doen.

Maar het zou wel leuk zijn als zoveel mogelijk mensen mee doen. De regels en het mailadres waar het verhaal naar toe moet vind je in het bovenstaand gelinkte log. Voor degenen die Carmiggelt en zijn Kronkels niet zo kennen staat er zelfs een door hem zelf voorgedragen Kronkel bij.

Dan hebben jullie gelijk wat te doen als ik de komende vier dagen in de Randstad mijn broer aan het plagen ben met zijn vijftigste verjaardag.

Geen opmerkingen: