vrijdag, oktober 19, 2007

Priegelwerk.

Citrientje plaatst met enige regelmaat foto's van de diablo-beursjes die zij maakt. Reden voor mij om op een gegeven moment in een reactie te vermelden dat een kennis van mij zich ook bezig houdt met priegelwerk met kraaltjes. Die kennis maakt daarmee namelijk houdertjes, los of aan een kettinkje met sleutelhangerring, waar je b.v. een herinneringspenning in kunt doen.

Dat had tot gevolg dat ik haar beloofde een keer een foto te maken van zo'n werkje. Het heeft even geduurd, maar dankzij een nieuw diablo-beursje op Citrien's web-log werd ik er vandaag aan herinnerd en heb ik het gelijk maar in orde gemaakt. Om een idee te geven van de grootte heb ik er een 2-euro munt naast gelegd. De andere kant is op een smal donker randje na open zodat daar dus een penning oid in gedaan kan worden. De maatvoering luistert trouwens nogal nauw, ze moet de penning er met de nodige moeite met een haaknaald in stoppen als het houdertje klaar is. Dat voorkomt dat hij er weer uit valt.











(De foto's zijn zoals gebruikelijk weer aanklikbaar voor een groter formaat)

Geen opmerkingen: