maandag, november 19, 2007

Dubbel.

Soms zie je iets waarbij je een wat dubbel gevoel krijgt. Dan heb ik het niet over politici (daar krijg ik vaak meer een onpasselijk gevoel bij). Ik heb het nu over wat momenteel bij mij in de tuin te zien is.

Aan de ene kant veel mezen die zich te goed komen doen bij de pindasilo en het strooivoer. Een aanblik die me duidelijk laat zien dat het al later in de herfst wordt en me vooruit doet denken aan de winter.

Nog geen vijf meter verderop staat echter een klaproos. Die bloeit normaal gesproken in het voorjaar. Deze heeft het echter in zijn hoofd gehaald juist nu vier nieuwe bloemknoppen te laten verschijnen.

Ik had jullie graag middels wat foto's van deze tegenstrijdigheid mee laten genieten. Dat gaat echter niet lukken. De batterijen van het fototoestel waren leeg. En de reserve batterijen ook. En dat vind ik vreemd: ze zijn na het vorige gebruik toch echt opgeladen zodra ik een nieuwe set in het toestel deed. Oplaadbare batterijen die niet opgeladen blijven voor meer dan een paar weken? Daar krijg ik ook een wat dubbel gevoel bij.

Het zijn 2500 mAh batterijen en zolang ze belast worden is er niets aan de hand en leveren ze voldoende energie om de camera langdurig en snel te laten functioneren. Maar daar heb ik niet zo veel aan als op het moment dat de in gebruik zijnde set leeg is blijkt dat de reserve set (die werd opgeladen op het moment dat de andere set in gebruik werd genomen) door stil te liggen net zo snel leeg is als de set die gebruikt werd.

Geen opmerkingen: