donderdag, november 22, 2007

Uitslag.

Nee, ik zit niet ineens onder de rode vlekken of iets dergelijks. Vanmiddag ben ik naar het UMCG geweest voor de uitslag van onder andere het maag/darm onderzoek.

Een uitslag die weinig opleverde: hoeveelheid en samenstelling van de ontlasting waren normaal. Ik neem dus de voedingsstoffen uit hetgeen ik eet goed genoeg op. Ook het buisje bloed leverde geen spectaculaire verschijnselen op.

Van de endoscopie kan hetzelfde gezegd worden: geen zweren, ontstekingen of afwijkingen in de slijmvliezen. Wel bleek er, ruim tien uur na het laatste wat ik gegeten had, nog voedsel in de maag aanwezig. Dat hoort toch eigenlijk niet zo te zijn en kan een oorzaak zijn voor het snel een vol gevoel hebben tot aan misselijk worden aan toe.

Daar gaat dus nog nader onderzoek naar gedaan worden: 12 december mag ik weer komen voor een "maagledigingsscan". Mag ik weer nuchter verschijnen en omdat er bij het maag/darm onderzoek nog voedsel in de maag zat mag ik wat langer nuchter blijven: in verband hiermee kreeg ik het verzoek om de dag ervoor te proberen alleen (dik) vloeibaar te eten (lang leve de pakjes met drinkvoeding) en wat eerder dan aangegeven geheel te stoppen met eten.

Gelukkig mag ik al om 8:30 verschijnen voor het onderzoek.Bovendien maakt een ontbijtje deel uit van het onderzoek. Eén van de onderdelen daarvan is een boterham met jam die radioactief is gemaakt zodat men op de scan kan zien hoe lang het ontbijtje waar blijft.

De kerstverlichting kan ik dus nog wel even in de kast laten liggen ;)

Geen opmerkingen: