dinsdag, januari 29, 2008

Opdatering.

De administratie van de motorclub is inmiddels helemaal bijgewerkt. Een samenvatting van de financiën en een korte toelichting ligt klaar om met de uitnodiging voor de ledenvergadering meegezonden te worden. Hetzelfde geldt voor de concept begroting voor 2008 als die morgen goedgekeurd wordt tijdens de bestuursvergadering. Ook het uitgebreide financieel verslag en de uitgebreide toelichting zijn afgedrukt om ter inzage te leggen in het clubgebouw. Inmiddels zijn ook de eerste 15 nota's afgedrukt, nog 85 te gaan.

Ook op medisch gebied is er wat vooruitgang: de afspraak bij de maag-lever-darm-dokter is van eind maart naar eind februari verplaatst en vorige week woensdag kreeg ik een telefoontje over de uitslag van het maagledigingsonderzoek van 12 december. Niet van de MLD-dokter trouwens maar van het longtransplantatie team. De maaglediging bleek inderdaad vertraagt en daar zou ik medicijnen voor krijgen. Wat de MLD-dokter in eerste instantie in gedachten had combineert echter niet goed met mijn andere medicijnen (zou het gehalte in het bloed van een van de medicijnen tegen afstoting behoorlijk kunnen beïnvloeden). Daarom was het een en ander kortgesloten met de longtransplantatieafdeling die eerst met mij belde, vervolgens in overleg ging met de MLD-dokter en uiteindelijk tot een ander medicijn kwam dat ook goed zou moeten helpen: Motilium, ook wel bekend als domperidon. Vanaf donderdag avond neem ik dat dus viermaal daags in: voor elke maaltijd en nog een keer kort voor het slapen gaan.

De eerste resultaten zijn bemoedigend: ik kan duidelijk meer eten zonder een erg vol gevoel te krijgen en zonder dat het eten me nog urenlang blijft opkomen. Of het ook mijn gewichtsprobleem oplost is nog moeilijk te zeggen: ik ben weliswaar sinds donderdag 5 ons aangekomen, maar dat valt nog binnen de normale schommeling tussen 51 en 52 kilo. Ik zal dus nog even af moeten wachten hoe dit zich verder ontwikkeld. Aan mijn eetlust zal het nu in ieder geval niet meer liggen.

Volgende week weer voor periodiek uitgebreid onderzoek naar Groningen (nierpomp en uitgebreide longfunctie) en de week daarna voor de gewone driemaandelijkse controle. Dan de 27e naar de MLD-dokter. Ik kan bijna een abonnement op de bus naar Groningen nemen ;)

Geen opmerkingen: