donderdag, juni 12, 2008

Even de stilte verbreken.

Over een half uur hoeft niemand zich meer af te vragen of die "54" nu staat voor mijn leeftijd of voor mijn geboortejaar: dan staat het namelijk voor allebei.

Sinds gisteren heb ik dus mijn moeder weer eens te logeren en wordt er weer het nodige in de tuin gedaan om die weer echt op orde te krijgen, de plantenbakken te vullen en dergelijke.

De laatste tijd kon ik mij trouwens toch prima vermaken in de tuin, ook het onkruid vond dat het prima weer was geloof ik, het groeide in ieder geval uitbundig.

Verder houdt ik mij de laatste anderhalve maand of zo bezig met van alles wat in de loop van de tijd wat achterop was geraakt. Na de eerste vakantie op de Veluwe moest ik eerst even bijkomen en rommelde af en toe even door het huis heen. Daarbij kwam ik ondermeer wat stapels tijdschriften tegen die al jaren steeds groter werden. Ik ben er inmiddels bijna doorheen, een klein deel blijft bewaard, uit de rest is wat blijvend interessant is gehaald en ligt nu in een torentje brievenbakjes te wachten om verder opgeruimd te worden en de rest zit in de grootste doos oud papier die ik in tijden voor de ophaalronde aan de weg heb gezet.

Verder ontdekte ik dat ik mijn postzegelverzameling toch wel erg verwaarloosd had en heb ik dus maar wat nieuwe albums aangeschaft en de nodige tijd gespendeert aan het sorteren en in een enigszins logische volgorde in die albums steken van een en ander. Het grootste gedeelte van de verzameling is trouwens niet echt vreselijk interessant, ik stop gewoon alles wat ik aan postzegels in handen krijg in albums maar wat ik eigenlijk verzamel zijn postzegels met afbeeldingen van vlinders (daarvan heb ik inmiddels een aardig uitgebreide collectie die zeven albums vult).

Probleem daarbij was dat al die klusjes nogal op de ogen aankomen en ik dus regelmatig mijn ogen wat rust moest gunnen en dan is het niet handig om achter de pc te gaan zitten: daar vermoei je je ogen minstens net zo mee als met die postzegels.

Inmiddels het een en ander aardig opgeschoten: nog drie landen waarvan ik een aardige hoeveelheid zegels heb opnieuw organiseren en de nieuwe zegels er bij steken en nog één stapel tijdschriften. Dat zijn echter wel de beroerdste: de tijdschriften op het gebied van administratie en belastingen. Die moet ik toch even goed nakijken om de artikelen, zoals gerechtelijke uitspraken, die nog steeds van belang zijn er uit te halen.

Het komt allemaal wel klaar en dan wordt het hier vast ook weer wat drukken, maar met mijn gezondheid (niks aan de hand hoor, het gaat prima maar ik ben nu eenmaal nooit 100%)en slechte ogen is dit soort klusjes en een log bijhouden toch wat lastig te combineren dus het kan nog even duren voor ik hier weer echt actief wordt.

Geen opmerkingen: