donderdag, juni 19, 2008

Perfecte timing.

Dankzij de viering van de 75e verjaardag van mijn moeder vorige maand was de afspraak voor mijn driemaandelijkse controle van mei verschoven naar vandaag. Dat blijkt perfect getimed: terwijl ik gisteren al aan het proberen was alternatief vervoer te regelen kwam het bericht in het nieuws dat er gunstige ontwikkelingen waren met betrekking tot de stakingen in het openbaar vervoer: waarschijnlijk zouden die vandaag voorbij zijn.

Waarschijnlijk bleek vandaag zeker te zijn geworden wat een noodgedwongen verblijf in Groningen tot vier uur vanmiddag bespaarde (degene die mij af en toe naar Groningen brengt of ophaalt kon wegens zijn werk deze keer niet). Als ik een hele dag in Groningen wil verblijven kan ik dat beter zaterdag doen: ik zag wat spandoeken die een grote braderie in de Groninger binnenstad aankondigden. Niet dat er veel kans is dat ik dat ga doen: ik heb al meer snuisterijen en hebbedingetjes in huis dan mijn huishoudelijke hulp lief is en boeken hoef ik ook niet te zoeken: er liggen nog een paar stapeltjes te lezen boeken die tesamen ruim over de 10.000 bladzijden beslaan dus ik kan nog wel even vooruit.

De controle verliep trouwens voorspoedig: ondanks een verkoudheid waar ik al een paar dagen last van heb was de longfunctie op een voor mij normaal peil en ook het beluisteren van de longen leverde geen verontrustende geluiden op. De bloeddruk was ook weer perfect (110-70) dus ook wat dat betreft hoef ik me niet druk te maken (dat zou alleen maar slecht zijn voor diezelfde bloeddruk geloof ik). Weer goedgekeurd tot de volgende controle op 3 september derhalve.

PS: Happyturf vroeg in de reacties bij het vorige log hoe 54 zijn beviel t.o.v. 53 zijn. Ik kan zeggen dat het verrekt weinig verschil maakt. Ik mag dan langzaam maar zeker wat kleine slijtagepuntjes gaan vertonen maar dat heeft meer met mijn medisch verleden en medicijngebruik te maken dan met die verjaardag van vorige week. Geen reden dus voor andere 53 jarigen om zich ongerust te maken over wat er na de 54e verjaardag gaat komen.

Geen opmerkingen: