maandag, juli 28, 2008

Maat.

Met mijn lengte in combinatie met mijn gewicht heb ik eeuwig ruzie met kleding. De juiste maat vinden valt nog niet mee. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik voor spijkerbroeken gewoonlijk maat 47, een lengte maat - moet hebben.

Alleen jammer dat niet ieder merk dezelfde maataanduiding aanhoudt. Om van dezelfde maatvoering maar helemaal te zwijgen.

Zo had ik vorige week 4 spijkerbroeken besteld bij een postorderbedrijf (goedkope, € 15,-- per stuk, voor in en om huis) in de maat 47.

Op de etiketten en de labels in de broeken bleek dat voor de zwarte spijkerbroeken overeen te komen met 094. Pasten prima, dus geen probleem. Van de blauwe broeken waren echter twee verschillende gestuurd: hoewel beiden volgens het etiket 094 waren gaven de labels aan en in de broek zelf bij de een 094 aan en bij de andere 090.

Ik pas dus eerst de 094 in de verwachting dat dat net als bij de zwarte broeken de goede maat is. Fout gedacht: die broek reikte zo ongeveer van mijn middenrif tot halverwege onder mijn voetzolen. Toch de 090 dus maar proberen. Die blijkt exact even groot te zijn als de zwarte 094 en past perfect.

De blauwe 094 gaat dus retour. Maar kan iemand me vertellen welke maat ik nu moet bestellen om alsnog een passende tweede blauwe broek te krijgen?

Geen opmerkingen: