dinsdag, juli 29, 2008

Lekker weertje.

Het was vanmorgen vroeg (rond zes uur) een behoorlijk stuk aangenamer dan gisteravond om elf uur. Het was zelfs zo ver afgekoeld dat het nog maar net aangenaam was om met een korte broek en een t-shirt de tuin in te lopen. Licht, maar wel volledig, bewolkte lucht leek te beloven dat het de eerste uren nog wel zo zou blijven.

Dat kwam mij wel zo goed uit: ik moest vandaag even naar Groningen om bloed te laten prikken (een tussentijdse controle omdat de spiegel van een van de medicijnen tegen afstoting in het bloed tegen de ondergrens van de gewenste waarde lag) en die busreis was met deze temperatuur volgens mij een stuk aangenamer dan hij gisteren geweest zou zijn.

Onderweg kwamen we zelfs kort in een heel lokaal maar heftig buitje terecht. Op de terugtocht van het ziekenhuis naar het station - dat doe ik altijd lopend, heb ik gelijk mijn beweging gehad - begon af en toe de zon door te breken, maar de temperatuur bleef draaglijk.

Ook in Drachten bleek de bewolking nog steeds volop aanwezig, hoewel ook hier de zon haar best doet er af en toe een gaatje in te branden, en kon ik nog bij een prettige temperatuur de wandeling naar huis voltooien.

Langzaam maar zeker begint het echter ondanks dat het minder warm is dan gisteren wat drukkend te worden. Het zou mij dan ook niets verbazen als de al aanwezige bewolking later op de dag of vanavond uitgrooeit tot echte onweersbuien.

Geen probleem: dan hoef ik in ieder geval de tuin en de plantenbakken geen water te geven. Alleen eet ik dinsdag altijd bij kennissen en om nu met alleen een korte broek en een t-shirt een onweersbui over me heen te krijgen vind ik toch wat al te verfrissend. Straks dus eerst maar een jasje en een regenbroek in de fietstassen gooien.

Opdatering 14:30: die jas en regenbroek ga ik vast nodig hebben: de bewolking wordt het afgelopen uur snel dikker, de lucht voelt vochtig aan en het is behoorlijk afgekoeld: de thermometer bij het terras staat nu ongeveer 8 graden lager dan een uur geleden (maar nog steeds rond de 25 graden)

Geen opmerkingen: