dinsdag, augustus 05, 2008

Toch maar nieuw.

Ook de wasmachineboer schatte in dat het het lager zou zijn. Op zich niet zo'n heel dure reparatie maar om vast te stellen of dat inderdaad de boosdoener was zou ik € 25 voorrijdkosten kwijt zijn plus € 20 inspectiekosten. Vervolgens komen daar de feitelijke reparatiekosten nog overheen en zit je dus toch al snel op een bedrag rond de € 100.

Het apparaat is tien jaar oud en heeft indertijd tussen de 500 en 600 gulden gekost. Om voor een tien jaar oud appraat ongeveer 1/3 van de nieuwwaarde uit te geven voor reparatie, waarna ik maar af moet wachten hoe lang hij het verder nog uithoudt, ging mij uiteindelijk toch iets te ver.

Er komt dus een nieuwe, wel van hetzelfde merk maar nu met een centrigugesnelheid van 1400 tpm. Zou als het goed is behoorlijk moeten schelen in de tijd die de was nog in de droger moet (als het buiten geen weer is om de was op te hangen) en zo die 50 euro meerprijs ten opzichte van een exemplaar met 1200 toeren een keer terug moeten verdienen. Bovendien heeft deze 6 kilo inhoud en de andere 5 dus dat zal af en toe een wasje schelen.

Ik heb gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de friteuse te vervangen. Die doet het op zich nog prima maar heeft na 20 jaar toch echt zijn beste tijd wel gehad terwijl bovendien het kunststofdeel van de deksel, met de handgreep, recent is losgekomen van het metalen deel zodat ik om het deksel er af te halen het met een vork moet oplichten en het met behulp van een ovenwant aan de kant moet leggen. Niet ideaal en aangezien ze net een fraaie, niet te grote - ik ben tenslotte maar alleen - friteuse in de aanbieding hadden is die ook maar op het lijstje gezet.

Donderdag ben ik weer van alle gemakken voorzien.

Geen opmerkingen: