zaterdag, november 22, 2008

Ongeschikt.

Ik snap nog steeds niets van die reclames van de Landmacht. Die waar een vakje "geschikt" of "ongeschikt" wordt volgekrast.

Nu hebben ze er weer één waarin een leraar ongeschikt wordt bevonden alleen omdat een leerling zich weer eens verslapen heeft.

Dan denk ik "kan die leraar daar wat aan doen dan". Maar voor de Landmacht is het mogelijk een bewijs van onvoldoende gezag als een van je ondergeschikten zich verslaapt. De sergeant die vervolgens in beeld komt en het appel afneemt onverkomt het, in dit filmpje, in ieder geval niet.

Gelukkig ben ik ook ongeschikt *) dus hoef ik die spotjes ook niet snappen.
*)op grond van leeftijd, gezondheid en waarschijnlijk dus ook omdat ik de filmpjes niet snap.

P.S. op het ogenblik sneeuwt het hier weer behoorlijk. Ik zal er zo toch door moeten: anders moet ik zonder pizza naar bed. En dat vind ik dan weer minder geschikt.

Geen opmerkingen: