donderdag, december 11, 2008

De geschiedenis herhaald zich.

Nee, dit is niet mijn bijdrage voor de WoW van deze week, die komt nog.

Ieder jaar in december komt echter hetzelfde rijtje weer onweerstaanbaar op mij af. Eerst Sinterklaas, even rust en dan de kerstdagen, een verjaardag en oud en nieuw. Dat had men wel eens beter over het jaar mogen verdelen, maar kennelijk vond men het toen men deze feestjes verzon vooral van belang in het donkere jaargetijde wat feestjes te hebben.

Die rust na Sinterklaas is trouwens ook maar betrekkelijk. Ik heb inmiddels al een begin gemaakt met de inkopen voor de kerst en oud en nieuw (nee, niet die kalkoen in roomsaus die AH mij aan probeert te praten: dat soort zaken haal ik toch liever niet 3 weken van te voren al in huis, dat kan de excellente kwaliteit nooit ten goede komen). Bloem, bakmeel, poedersuiker, oudbruin en een paar blikken ananasschijven staan al klaar voor het grote bakken.

De kerstboom staat inmiddels ook met zijn volle veertig centimeter te pronken en de kerstberen, rendieren, kaarsen, lichtslang, lampjessnoer enzovoort zijn naar genoegen door de woonkamer verspreidt.

Dan is er ook nog zoiets als kerstkaarten. Een vreemd fenomeen waarbij je kaartjes krijgt van - en veronderstelt wordt te sturen aan - mensen waar je de rest van het jaar nooit iets van hoort. Het staat best gezellig dat snoer van 120 lampjes met allemaal kaarten ertussen, maar wat een werk.

Inmiddels zijn de kaarten voor dit jaar ontworpen en afgedrukt, de decemberzegels gehaald (OK, ze zijn een aantal jaren in prijs gelijk gebleven, maar ruim 17% verhoging in een keer blijf ik fors vinden), alle adressen in de computer getikt en op etiketten afgedrukt (ik heb besloten het mijzelf dit jaar en in de toekomst niet moeilijker te maken dan strikt noodzakelijk is) en de kaarten en etiketten liggen nu gebroederlijk naast elkaar op tafel in afwachting van het gereedmaken voor verzending.

Nu alleen nog even enveloppen kopen.

Geen opmerkingen: