woensdag, december 10, 2008

Debat/debakel?

Vandaag in de Tweede Kamer het debat over de kredietcrisis. Ik heb het begin ervan gevolgd maar ben na een uurtje afgehaakt omdat het allemaal wel erg langdradig werd. Ik heb het er nu weer voor staan om te horen of de antwoorden van het kabinet nog iets wetenswaardigs opleveren.

Er viel me echter tijdens dat uurtje dat ik van de eerste termijn zag iets op. Waar woordvoerders van andere partijen op aandacht van achter de regeringstafel konden rekenen en regelmatig geïnterumpeerd werden met vragen of kanttekeningen bleef het tijdens de spreektijd van de vertegenwoordiger van de PVV angstvallig stil.

Bos zat een krantje te lezen (gezien de felle kleuren misschien zelfs wel een reclame folder) en niet een fraktie vond het de moeite om de tekst van de PVV te onderbreken met vragen of zelfs na het praatje een vraag te stellen.

Bij de volgende spreker keerde de aandacht weer terug naar het spreekgestoelte alsof men opgelucht ademhaalde omdat er nu weer door de echte jongens verder gesproken ging worden.

Ik weet niet of dit uiteindelijk de goede manier is om de PVV aan te pakken, maar het was wel een verademing na de schreeuw en scheldpartijen die de PVV bij andere gelegenheden wist weg te geven of uit te lokken.

Geen opmerkingen: