donderdag, maart 05, 2009

Bijsluiter.

Ondanks mijn afmelding bij Infofilter ontvang ik af en toe nog wel eens van die brieven van instellingen die menen mij een grandioos aanbod te doen om mijn geld aan te laten groeien tot een vermogen. Vergezeld van fraaie berekeningen die dat aan moeten tonen. De uitkomst van die fraaie berekeningen wordt vervolgens direct gerelativeerd door de verplichte aankondiging daaronder dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.

Vanmiddag zat ik net zo'n foldertje te bekijken (alvorens het bij het oud papier te deponeren)toen in het kader van de zendtijd politieke partijen de VVD zijn zegje mocht doen. Ergens in mijn hoofd klikte iets.

Zouden uitingen van politieke partijen niet voorzien moeten zijn van een soortgelijke waarschuwing? Iets als "Het in deze publicatie voorgestelde beleid is slechts indicatief, in werkelijkheid kunnen (zullen?) wij daar van afwijken" en "Gemaakte fouten uit het verleden bieden geen garantie dat wij in de toekomst diezelfde fout niet meer maken".

Geen opmerkingen: