woensdag, april 29, 2009

Dit werkt niet lekker.

Vanmorgen vond ik al dat veel logs nogal langzaam laadden. Gebeurt wel eens vaker dus veel aandacht besteedde ik er in eerste instantie niet aan.

Dat werd anders toen ik iemand een aantal scans per mail wilde toesturen. Steeds weer kreeg ik foutmeldingen bij het verzenden, hoewel er af en toe ook ineens een mail wel verzonden werd en later bleek dat mails die bij mij nog in het postvak üit" stonden en dus niet verzonden zouden zijn wel bij de ontvanger aan waren gekomen. Andere mails zijn inderdaad nooit verzonden. Bij de foutmelding stond een foutcode 421.

Dus maar eens aan het koekkelen geslagen en alles geprobeerd wat ik daarbij vond en nog diverse andere zaken. Ander uitgaand mailadres gebruikt, ander mailadres van de ontvanger gebruikt, de bijlagen over meer mails verdeeld, de account in outlook opnieuw aangemaakt, de firewall en virusprotectie uitgeschakels, de pc en het modem opnieuw opgestart. Niets helpt tot nu toe. Een mail sturen aan de klantondersteuning van mijn provider lukte uiteraard ook niet en om 30 cent per minuut te gaan betalen om ze te bellen (tot een maximum van 15 euro) zag ik toch ook niet helemaal zitten.

En ondertussen wordt internetten ook steeds moeilijker: het laden van pagina's verloopt heel traag of gebeurd helemaal niet of levert een blanke pagina op. Geen idee of het nu aan mijn provider ligt (op hun site in ieder geval geen storingsmelding), aan mijn modem of aan mijn pc.

Maar voor vandaag zet ik een punt achter het computergebeuren, morgen zie ik wel weer.

Geen opmerkingen: