maandag, april 27, 2009

Een wolk van een .....

....Rododendron. De blauwe druifjes zijn inmiddels bijna uitgebloeid en de narcissen zelfs helemaal. Maar niet getreurd: nu beginnen de boshyacinten en komen ook de eerste vast planten in bloei.

Vooral de witte rododendron staat er op dit moment schitterend bij. De blauwe, rode en zalmkleurige volgen binnenkort ongetwijfeld ook: die zijn ieder jaar net iets later dan de witte. Zo houd ik zeker nog een maand bloeiende rododendrons in mijn tuin. Tussendoor zullen de azelea's ook wel bloeien want de knoppen daarvan beginnen al aardig op te zwellen

Ook de sering, die zich ooit spontaan in mijn tuin vestigde en door mij opgekweekt is tot een exemplaar op stam, staat weer behoorlijk met zijn bloempluimen te pronken.En dan staat hij nog niet eens volledig in bloei: er zitten nog genoem bloemtoppen in die nog geheel of deels open moeten gaan.

Ondertussen zijn de buien van vanmorgen ook afgedropen dus kan ik straks met een kop koffie nog even in het zonnetje van al dit fraais gaan genieten.

Hopelijk genieten jullie net zo van jullie tuin en van het mooie weer van de laatste weken. Die buien van vandaag beschouwen we maar als service zodat we de tuin niet hoeven te sproeien.

En omdat sommige mensen dat mooi vinden (en omdat ik het zelf ook een dankbaar onderwerp voor foto's vind) als laatste nog een bloemenhart. Van de rododendron.

Geen opmerkingen: