donderdag, april 16, 2009

Istie weer.

Lang stil geweest hier, ik begin bijna mezelf te missen. Maar inmiddels zijn de belastingaangiftes de deur uit. Nu alleen al die mensen die een brief van de belastingdienst kregen omdat door de gewijzigde ziektekostenaftrek hun zorg- en/of huurtoeslag te hoog kon zijn geruststellen danwel helpen om de boel te wijzigen. Oh ja, en nog een paar omzetbelastingaangiftes over het eerste kwartaal afronden (één klaar, één de papieren binnen en nog verwerken, één komt altijd op het laatste moment) en de nota's voor het clubweekend van de motorclub de deur uit zien te krijgen. Daar kan ik trouwens gelijk de herinneringen voor de contributie wel aan toevoegen.

Het blijft al met al een drukke boel, ik ben toch al snel een week verder voor dit allemaal klaar is (ik zit echt niet voor niets in de WAO) en tegen die tijd is er vast wel weer wat.

In de tuin hebben achtereenvolgens de sneeuwklokjes, krokussen en maarts viooltje in bloei gestaan en zijn inmiddels weer uitgebloeid. De mininarcissen zijn inmiddels ook uigebloeid maar een paar grotere soorten staan nu vol in bloei, samen met de blauwe druifjes. In de voortuin doen de viooltjes het prima en zijn de primula's bijna uitgebloeid.

Voor de groente tuin heb ik inmiddels wat boontjes in potten gezet om voor te trekken, worteltjes en radijsjes zijn in de tuin gezaaid en er staan al vier andijviestruiken in wording in de grond. De rabarber doet het prima en ik heb er vandaag net de eerste portie van geplukt en in de aardbeien zijn de eerste bloemknoppen te zien.

In de schuur staan wat bakjes in een kasje om een voorraad leeuwenbekjes, sier wingerd, lathyrus, lavatera en wat paprikaplantjes op te kweken en in de keuken staat een bakje met tuinkers.

In de siertuin beginnen de knoppen van de boshyacinthen omhoog te komen en ook de knoppen in de sering zijn zich voortvarend aan het ontwikkelen terwijl de primula's langs het tuinpad flink doorgaan met bloeien. Ook de eerste vlinders (citroenvlinders en klein koolwitje) zijn inmiddels gesignaleerd.

Genoeg te genieten én te doen dus in de tuin, hopelijk heb ik binnenkort ook tijd om dat daadwerkelijk te doen (en is het goede weer voor dit jaar tegen die tijd nog niet op).

Geen opmerkingen: