woensdag, mei 13, 2009

Alweer afwezig.

Degenen die hier al langer lezen zijn er misschien al aan gewend: ieder jaar ben ik de week waarin Hemelvaart valt op vakantie op de Veluwe. Morgen ben ik dus druk aan het pakken en vrijdag vertrek ik met waarschijnlijk weer eigenlijk teveel bagage naar Dieren.

De dieren die ik het afgelopen weekeinde zag in de vlindertuin "Vlinders aan de Vliet" houden jullie dus even tegoed. Toch wil ik nog even iets laten zien van dit weekeinde. Mijn moeder heeft tussen Rijswijk en Delft een volkstuin en achter het volkstuincomplex ligt een groot parkgebied waarin ook een natuurtuin is opgenomen. In die natuurtuin is ook een graslandje opgenomen waarin ieder jaar orchissen bloeien
net rond mijn moeders verjaardag.

Ik ben daar dus op vrijdag even rond wezen kijken
en de rietorchissen stonden inderdaad in bloei.
Ook de koekoeksbloemen lieten zich niet onbetuigd en in een overgangsgebied naar een wat droger deel van het terrein lag een keienpaadje dat bij betere bestudering uit paddenstoelen bleek te bestaan.

Ook buiten de natuurtuin was overigens genoeg te zien en te fotograferen, zoals het jonge leven in de kinderboerderij waar mijn moeder vlakbij woont en allerlei planten in de volkstuin en het park erachter. Ook de vlinders, vooral witjes maar ook landkaartje en bont zandoogje waren zeer actief (eigenlijk een beetje té dus van deze vlinders heb ik
weinig goede foto's),maar ook dat houden jullie
allemaal even tegoed.

Voor wie het graag groot(s) ziet zijn de foto's zoals gebruikelijk weer aanklikbaar voor een grotere weergave.

Geen opmerkingen: