donderdag, mei 28, 2009

Even bijkomen.

Dat had ik na een week vakantie wel nodig. Misschien had ik toch iets minder moeten wandelen dan 83 kilomer in 9 dagen, maar het was nu juist zulk mooi weer om eens uitgebreid van de omgeving te gaan genieten.

De eerste dagen viel er weliswaar dagelijks wel

wat regen, maar de meeste neerslag viel 's nachts en wat overdag viel bleef beperkt tot korte miezerbuitjes.

Inmiddels is de was gedaan, de stapel papier die ik achter de voordeur aantrof weggewerkt (het meeste richting oud papierdoos), zijn alle mails gelezen en al naar

gelang de inhoudt beantwoord of via de map verwijderde berichten de vergetelheid in gestuurd, zijn de koelkast, vriezer en fruitmand weer goed gevuld en is er al een container vol onkruid (dat met het wisselvallige weer met genoeg water én warmte welig getierd had) uit de tuin gehaald.

Tijd om de draad weer op te pakken en dat doe ik dan bij het verblijf in Rijswijk drie weken gelden. Ook buiten de vlindertuin viel van genoeg, al dan niet jong, leven te genieten. Bij de kinderboerderij in Rijswijk bevond zich een paartje nijlganzen met jongen en ook zwommen er diverse meerkoeten rond met jongen terwijl andere nog op de eieren zaten.

In het park achter het volkstuincomplex vlogen heel wat vlinders. De meeste witjes die zich zoals gebruikelijk weer slecht lieten fotograferen. Een bont zandoogje was met gunstiger gezind en bleef braaf even zitten tot ik een paar foto's had gemaakt.

En op de volkstuin zelf

genoten zowel diverse mezen als enkele halsbandparkieten van de pinda's terwijl een merel zich tegoed deed aan wat vooral de parkieten aan stukjes noot lieten vallen.

Morgen verder, of met het een en ander aan bloeiende planten, of met de vlinders bij Vlinders aan de Vliet. Tussendoor plaats ik misschien nog wat foto's van een van de schitterende zonsondergangen van afgelopen week.

Geen opmerkingen: