woensdag, augustus 12, 2009

Bekocht?

Nogal wat mensen blijken zich bekocht te voelen nu de jackpot van de Staatsloterij op een 1/5 lot blijkt te zijn gevallen en er dus een groot deel blijft staan voor de volgende trekking. Men had verwacht dat het hele bedrag uitgekeerd zou worden.

Wat had men dan gedacht? Dat de Staatsloterij op 1/5 lot het hele bedrag uit zou keren? Lijkt mij niet echt eerlijk tegenover degenen die een heel lot kopen.

Dat de Staatsloterij 1/5 loten uit zou sluiten van de trekking voor de jackpot? Dan zouden de kopers van 1/5 loten pas echt reden hebben gehad zich bekocht te voelen.

Of had men maar door moeten gaan met trekken tot er 5 1/5 loten waren getrokken? Dan had men na het vallen van dat eerste 1/5 lot dus de hele loten van die verdere trekking uit moeten sluiten en dat had me pas echt niet in de haak geleken.

Misschien is het slim als zulke mensen voortaan eerst eens de reglementen van loterijen lezen alvorens mee te doen.

Ondertussen voel ik mij alles behalve bekocht: ik heb volgende maand met mijn abonnement op twee vijfjes gewoon weer een kans van één op tig-miljoen om die jackpot te winnen. Mooi toch.

Geen opmerkingen: