maandag, september 28, 2009

Herfst.

Vanmiddag moest ik naar de huisarts voor mijn maandelijkse B12 injectie. Op weg daar naar toe kom ik door een parkje en daar bleek dat de herfst wat de natuur betreft nu toch echt is aangebroken.

Er daalde een gestage regen van eikels, kastanjes, beukenootjes en tamme kastanjes neer.

Op de terugweg heb ik dus maar wat meer tijd doorgebracht in dat parkje om een portie tamme kastanjes te vergaren. Alles bij elkaar had ik bijna een halve kilo waarvan ik net ongeveer anderhalf ons gepoft heb om straks fijngehakt aan de spruitjes toe te voegen. Van de rest wordt later deze week een hartige puree gemaakt die in combinatie met een varkenshaasje een prima diner op moet gaan leveren.

Morgen maar eens zien of er nog meer te vinden zijn: wat voorraad in de diepvries is nooit weg.

Geen opmerkingen: