vrijdag, januari 29, 2010

Mag het ietsje meer zijn?

Terwijl de sneeuwhopen van de zware sneeuwval een week voor de kerstdagen nog overal op de straathoeken te vinden zijn blijft er steeds maar nieuwe sneeuw bij vallen. Vandaag heeft het ook weer de hele dag met tussenpozen gesneeuwd. Overdag werd dat vooral een vieze kliederboel die echter plaatselijk nog gemeen glad was. Vooral op de trottoirs, waar op veel plaatsen nog oude, vast gelopen en meer op ijs lijkende, sneeuwresten liggen was het af en toe aardig glibberen.

Nu is het overal, zelfs op de wat grotere wegen, binnen mijn woonplaats gemeen glad, de sneeuw blijft nu liggen en de drab die er nog onder ligt begint langzaam te bevriezen en sporen die er in gereden worden veranderen direct in perfecte glijbanen.

Ik heb alweer diverse mensen onderuit zien gaan, een stapvoets rijdende auto na een bocht een zijsprong zien maken waarvan een geparkeerde auto het slachtoffer werd en een fietster die behoorlijk hard ten val kwam weer op de been geholpen. Met een flink pijnlijke knie, maar gelukkig bleek alles nog wel te werken toen ze eenmaal weer stond en kon ze na een paar minuten op adem komen haar weg, lopend, vervolgen.

Hopelijk is die rommel morgen wel weg, het is de bedoeling dat mijn broers morgen met hun vrouwen hierheen komen met wat spullen en de post van de afgelopen weken van mijn moeder. Het is wel de bedoeling dat ze heelhuids en zonder grote problemen hier aankomen, als ze er vanwege het weer vanaf zien zit ik met een probleem in de vorm van vijf varkenshaasjes die ik al uit de vriezer heb gehaald. Nu vind ik een varkenshaasje erg lekker, maar vijf wordt toch echt wat teveel van het goede.

Geen opmerkingen: