zondag, januari 24, 2010

Tuinvogeltelling 2010.

Dit weekeinde vond weer de jaarlijkse tuinvogeltelling plaats. Iets waar ik in andere omstandigheden eerder aandacht aan besteed zou hebben om mogelijk nog een paar mensen meer tot meetellen te bewegen. Dat is er dit jaar niet van gekomen en ook de foto is alweer van een paar weken geleden: een vink, waarvan ik dagelijks wel een aantal exemplaren in de tuin te zien krijg.


Toch heb ik vanmiddag even tijd genomen om met een stoel, een kop koffie en pen en papier een half uurtje voor het raam te gaan zitten om alles te noteren dat op het uitgestrooide voer afkwam. Het resultaat was als volgt:
Dit is uw persoonlijke Tuinvogeltelling:

Huismus 3
Koolmees 5
Merel 3
Pimpelmees 2
Roodborst 1
Spreeuw 5
Turkse tortel 2
Vink 4


Ik zie wel eens meer vogels in mijn tuin, maar eigenlijk was van 1 tot half 2 niet de ideale tijd: 's morgens vroeg zijn de vogeltjes in het algemeen wat actiever omdat ze de gedurende de nacht verbruikte energie dringend weer aan moeten vullen.

Geen opmerkingen: