maandag, februari 22, 2010

Compliment.

Het schijnt (ik kan al die dagen niet meer bijhouden hoor) vandaag complimentendag te zijn. Het is de bedoeling dat we vandaag niet alleen commentaar leveren als iets fout gaat maar het ook zeggen als iets goed gaat. Nu doe ik dat op andere dagen ook wel, maar ik wil best aan dit feestje meedoen.

Dus complimenteer ik hierbij de plaatselijke PvdA met het kleurrijke vodje dat gistermorgen (het is duidelijk geen christelijke partij) in mijn brievenbus werd gepropt.

Alleen vraag ik me wel af waarom ze dat deden: ik heb zo'n ja/nee sticker op de brievenbus en zo'n verkiezingsvod voldoet toch echt helemaal aan een van de omschrijvingen van reclame in het woordenboek:

III. recla'me v. (m.) -s (1) georganiseerde aanwending van middelen waarmee iem. tracht de publieke opinie in een door hem gewenste richting te leiden (2) publieke aanprijzing (3) ....

Daar lijkt dit vod mij toch meer aan te voldoen dan aan hoe ik verwacht dat een huis-aan-huisblad er uit ziet. De SP flikt dit al jarenlang bij elke verkiezing, kennelijk heeft de PvdA besloten dit, met het oog op het succes van de SP bij de vorige verkiezingen, over te nemen.

Leuk geprobeerd, maar ik wil ze er wel op wijzen dat het schrijven dat men samen met de bewoners aan de slag wil om vervolgens een nadrukkelijke wens van een van die bewoners te negeren niet tot stemmenwinst leidt.

Als je dit stukje tot het eind hebt uitgelezen: mijn compliment voor deze inspanning!

Geen opmerkingen: