vrijdag, februari 12, 2010

Dat valt nog mee.

Zojuist mijn belastingaangifte ingevuld. Met de nieuwe regeling voor aftrek ziektekosten. Het blijkt uiteindelijk nog mee te vallen, ik krijg circa duizend euro minder terug dan vorig jaar. De diverse compensaties leveren echter ook wat op dus uiteindelijk blijft er een nadeel over van honderdvijftig a tweehonderd euro. Volgend jaar komt daar nog een honderddertig euro bij trouwens: dit jaar kon ik nog de in 2009 in rekening gebrachte en betaalde eigen bijdrage WMO over 2008 aftrekken, volgend jaar valt de aftrek dus nog eens ruim driehonderd euro lager uit.

Totaal nadeel wordt dus uiteindelijk "maar" +/- € 25 per maand. Ik wordt er nog steeds niet vrolijk van maar de ramp is wat minder groot dan ik in eerste instantie inschatte.

Geen opmerkingen: