vrijdag, juli 09, 2010

42

Dat is de hoogste stand die de thermometer bij mijn terras vanmiddag aan wist te geven. En die thermometer hangt níet in de zon maar tegen de noordmuur van de schuur. Hij kijkt echter wel uit op het terras dat vol in de zon en volledig beschut ligt en boven die grindtegels blijkt het dus behoorlijk warm te worden.

Goede reden om vanavond maar eens in mijn eentje te gaan BBQ'en: ik heb uit de tijd dat ik motor reed nog een aantal instant BBQ's liggen en die doen het vast nog wel dus het is alleen een kwestie van wat verschillende soorten vlees uit de diepvries halen (wat ik dus vanmorgen al gedaan heb, met een verse worst, een filetlapje en een hamburger moet ik mijn maag toch wel vol krijgen) een frisse salade in elkaar draaien en een stokbroodje warm stoken en in mootjes hakken (kruidenboter had ik nog genoeg in voorraad).

Dat klinkt echter op zich ook weer als een warm klusje dus ik schat in dat ik vanavond pas om een uur of 8 a 9 eet als de zon volledig van het terras verdwenen is.

Oh, voor degenen die het in de laatste commentaren bij het vorige logje niet gevolgd hebben: het is hier momenteel erg stil. De oorzaak is een behoorlijke achteruitgang van mijn ogen: ik zie vrijwel permanent in meerdere of mindere mate dubbel en na een paar minuten achter het beeldscherm kan ik helemaal niets meer ontcijferen. Dat logt niet echt plezierig en maakt het ook onmogelijk om de foto's verder uit te zoeken of bewerken. Ik gun mijn ogen dus maar zoveel mogelijk rust en probeer wat eerder dan oktober bij de oogarts terecht te kunnen.

Het zal de komende tijd van deze kant dus wel nogal stil blijven: ook het lezen van jullie logjes gaat niet echt lekker: flink uitvergroten helpt maar deels en het voortdurend van links naar rechts scrollen dat dan nodig wordt verhoogd het leesplezier niet echt.

Maar ik kom terug, al moet ik een flatscreen van over de meter als beeldscherm gaan gebruiken!

Geen opmerkingen: